🐾 Maybe the reason I love animals so much, is because the only time they have broken my heart is when theirs has stopped beating.

Saturday 27 February 2010

Kiepersol (Cabbage Tree)


The Kiepersol in my bathroom court-yard flanked by two bamboo poles

The Highveld Cabbage Tree (Cussonia paniculata subspc. sinuata) is an evergreen tree that grows up to 4m tall. The Common Cabbage tree has long grey stems with smooth bark. Flowers from April to May and fruits from June to September.

This evergreen tree makes a beautiful focal point in a garden as it has an unusual shape, interesting gnarled bark and stunning, large, grey-green leaves. Plants show up especially well in a layout where rocks are used. Gardeners growing indigenous South African plants favour them greatly for their unique appearance. The wood is soft and light and was used for the brake-blocks of wagons. The leaves provide good fodder for stock and the Zulu name refers to this tree as goats' food. The roots are succulent and edible, mashed roots have also been used in the treatment of Malaria.

Afrikaans Name:
Berg Kiepersol

Zulu Name :
Umsengembuzi

Cussonia paniculata_sinuata occurs inland at altitudes up to 2 100 m. It is often found in rocky places from the mountains of the Karoo and Eastern Cape through KwaZulu-Natal and Free State into Gauteng and further north. It grows in crevices filled with natural organic humus and compost. It is commonly found near Johannesburg and Pretoria. It is frost-tolerant and drought resistant.

Uses: Leaves are browsed by Kudu and domestic stock. Baboons eat the young shoots. Ripe fruit is eaten by Bulbuls, Louries, Starlings, Barbets and Mousebirds.

Medicinal Uses: Decoctions are used to treat madness, convulsions, amenorrhoea, heart pains, venereal disease and pains of the uterus.


Leaves of the Cabbage Tree (C. paniculata_paniculata)

Growing Cussonia paniculata
The best method of propagation is by means of seed harvested from fresh ripe fruits. Sow seed as soon as possible as it loses much of its viability within 3 months. However, seed sown in summer months will germinate faster (in about 4 weeks) than seed sown in winter (7 weeks to germination). Make sure seed trays are at least 15 cm in depth to allow the small tubers to form. Do not allow seed to become waterlogged or dry out. Keep seed and seedlings in a semi-shaded area. Seedlings can be transplanted at about 4 months, but be very careful not to damage the fleshy roots when transplanting.

One can grow Cussonia paniculata from a cutting, but this is not advisable because it does not make the proper, fleshy, underground rootstock that it forms when grown from seed.
Growing info from http://www.plantzafrica.com/plantcd/cussoniapan.htm

Cussonia spicata (Natal cabbage tree, 5m) is a shapely tree with the same interesting foliage as the Highveld version. In summer, green flowers are borne that look like 20cm long candles.

30 comments:

  1. This is quite different from our Native Cabbage tree, which is a cordyline genus it has long tough green flax like leaves.
    Interesting.

    ReplyDelete
  2. Hi Glennis, I saw what is called your 'cabbage tree', but here that is known as Cordyline australis and a totally different plant type - wonder how they got their names so mixed up?

    ReplyDelete
  3. Would a Kiepersol grow in Wisconsin, where it gets -30 degrees F in winter?

    ReplyDelete
  4. Hi anonymous,

    -30F is approximately -19C, and I doubt whether the Kiepersol will survive under those conditions. We get fairly heavy frost where I live, but hardly ever below -4C, and it totally destroys the leaves, which may or may not return again in the spring. The conditions under which a Kiepersol will grow,is as follows:

    Hardiness:
    USDA Zone 9a: to -6.6 °C (20 °F)
    USDA Zone 9b: to -3.8 °C (25 °F)
    USDA Zone 10a: to -1.1 °C (30 °F)
    USDA Zone 10b: to 1.7 °C (35 °F)
    USDA Zone 11: above 4.5 °C (40 °F)

    Hope you find that useful.

    ReplyDelete
  5. Baie dankie, Mnr!

    This tree will have to spend winter with me indoors as we live in Zone 4, perhaps 5. It is currently in a large pot and looks lovely.

    Thxs for your response.

    ReplyDelete
  6. And this 'Mnr' is a lady Anonymous! Lol! glad you found this info useful and enjoy your tree! Smile!

    ReplyDelete
  7. Hi Maree, ek het 'n Kiepersol gekry vir my verjaardag, en weet nie regtig hoe om dit te plant nie. Ons bly in 'n woonstel, maar het 'n gemeenskaplike tuin, so die Kiepersol sal seker in 'n pot moet wees. Het jy dalk enige raad oor hoe ek dit moet doen of hoe om na die boom te kyk.

    ReplyDelete
  8. Haai daar Anonymous! Gelukkige jy, hulle is pragtige en maklike bome om te versorg! Jy kan dit beslis in 'n pot plant, maak net seker die pot is taamlik groot en kan in 'n sonnige posisie geplaas word. Gewone "potting soil" en kompos werk goed vir die Kiepersolle en jy kan dalk navraag doen by 'n tuinsentrum of jy enige beenmeel of fosfate moet bysit. Hulle hou nogal van baie water in die somer, maar gee maar veel minder water in die winter aangesien die wortels kan koud kry, so een maal 'n week as die grond droog voel.

    As jy in 'n area bly wat erg ryp kry sal dit sy blare beskadig wat sal opdroog en afval, maar gewoonlik, as die koue nie te erg was nie, sal nuwe blare in die lente verskyn.

    Geniet jou Kiepersol en as jy ooit enige fotos êrens op die web plaas kan jy my gerus laat weet!

    Groete

    ReplyDelete
  9. My Kiepersol maak saad en dan "vrot" die hele kop met die nuwe bos saad af - wat is fout

    ReplyDelete
  10. O gits Anonymous, ek het eintlik GEEN idee wat dit veroorsaak nie! Is dit nie dalk as gevolg van te veel water nie...? Sonder om meer besonderhede te weet, kan ek eintlik nie help nie. Miskien kan jy navraag doen by 'n tuinsentrum naby jou. Is jy dieselfde Anonymous hier bo wat in die woonstel kompleks bly?

    ReplyDelete
  11. Maree dankie vir jou antwoord - nee nie dieselfde "Anonymous" ek is in Krugersdorp.

    ReplyDelete
  12. Bly om iemand van Krugersdorp hier te sien Anon!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Maree,

      Ek bly ook hier in Krugersdorp en het die mooiste Kiepersol wat die vorige eienaars van die huis reg langs die swembad geplant het! Die boom groei so mooi, maar drieg nou om die swembad en die plaveisel te beskadig. Kan 'n mens 'n 3m groot kiepersol skuif? Indienso, hoe doen ek dit?

      Delete
    2. "Hi Maree,

      Ek bly ook hier in Krugersdorp en het die mooiste Kiepersol wat die vorige eienaars van die huis reg langs die swembad geplant het! Die boom groei so mooi, maar drieg nou om die swembad en die plaveisel te beskadig. Kan 'n mens 'n 3m groot kiepersol skuif? Indien so, hoe doen ek dit?"

      Haai Anonymous van Krugersdorp, na aanleiding van jou bogenoemde kommentaar met ek sê dat daar definitief mense is wat groot bome uithaal en verskuif - as jy "Tree Transplanting And Moving in Krugersdorp SouthAfrica" Google sal jy op 'n paar mense afkom - ek weet ook van iemand in Randburg, maar kan gladnie die naam onthou nie. Ek hoop regtig jy kan jou Kiepersol red! Groete!

      Delete
  13. My kiepersol se blare het klein knoppies op, ek vermoed dis die een of ander larwe wat daaruit broei, ek dink ook dat dit dan die larwe is wat veroorsaak dat die boom se stam letterlik begin vrot, ek het al 2 jonger bome so verloor en is bang dat dit dalk kan versprei na my ander plante, het jy dal raad of advies.

    ReplyDelete
  14. Haai daar Anonymous, jy is dalk reg dat dit 'n vlieg se larwe is, maar sonder om dit self te sien, kan ek nie kommentaar lewer nie. Ek stel voor jy pluk 'n takkie vol blare en vat dit dan na jou naaste tuinsentrum, ek is seker die mense by die plaagmedisyne toonbank sal jou kan help. Dankie vir die inloer!

    ReplyDelete
  15. Hi Maree. Dalk kan jy my se, ons Kiepersol is al baie groot, so 4m, die laaste maand het hy begin stink, n vrot reuk soos kompos. Sy blare lyk ook bleeker as ons ander kiepersol se blare en dan Val hulle somer net af, al is hulle nog groen.. Flee en Miggies drom om die bas. Weet jy Dalk hoe om dig te behandel?

    ReplyDelete
  16. Haai Vicki! Jong, ek het dit nog nooit teëgekom in enige van my Kiepersols nie. Klink definitief of die bas dalk vrot is binne, of dalk het van die vlieë van hul eiers in die bas gelê... Of het jy nie dalk te veel kompos gegee nie? Hierdie bome is bekend daarvoor dat hulle in baie swak grond kan oorleef... Ek dink jou beste raad is om jou naaste kwekery te nader en uit te vind of hulle dalk raad het. Jammer ek kon nie van veel meer hulp wees nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Maree ,just thye other day i noticed that all the leaves on my Kiepersol had fallen off and there was this huge growth with seeds on it and i was hopeing that you or anyone out there could help me with the right information on how to plant the seeds [size of the pots or trays and type of soil , depth and position to lay the seeds}

      Delete
  17. Johan,
    Hi, Maree, ek het presies dieselfde vrot reuk huidig op my kiepersol van sowat 5-6 meter as die vorige skrywer. Soveel so dat ek dit oorweeg om die boom van kant te maak aangesien dit naby my swembad is en dit onaangenaam is om in die te wees. 21/3/12.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Johan,

      Gits, weet jy, ek het die HELE internet plat geloop om ietsie te kry omtrent die reukprobleem van jou Kiepersol, en ek kan niks opspoor nie. En aangesien ek self nog nooit die probleem gehad het nie, het ek geen raad om te offer nie!

      Soos ek voorheen gesê het is die beste raad dalk om jou naaste kwekery te nader en te sien of hulle nie iets weet nie. As jy uitvind, laat my gerus hier weet asseblief. In die tussentyd sal ek nog verdere navraag doen en jou laat weet as ek op iets afkom.

      Groete

      Delete
  18. My kiepersol van omtrent 20 jaar het onlangs die eerste keer sade gekry. Daarna het al die blare begin afval en ek het besluit im boom af te saag. Die eerste stam is afgesny en toe dit die paving tref spat n gedeelte uitmekaar en die vrotste goed het daar uitgespat. Het 2 ander stamme ook afgesny en niks daar gekry nie. Sal volgende week die res afsny. Barney

    ReplyDelete
    Replies
    1. Barney, ek is oorstelp dat so baie mense probleme het met die Kiepersol se stamme wat so vrot - Ek begin dink dat dit dalk 'n probleem van te veel water is, iets wat met my Pachypodium gebeur het. Dalk is dit ook iets wat gebeur wanneer hulle oud word ... myne is nou so 7 jaar oud met geen probleme nie en daar is baie van hulle in die veld wat tog baie oud is. 'n Ware raaisel en Ek GAAN 'n plan maak om ondersoek in te stel. (Weet nie hoekom my Galaxy tablet besluit sekere woorde moet hoofletters wees nie!)

      Delete
    2. Hi....ons Kiepersol is ook op die oomblik oortrek van brommers en vliee. LOL dit lyk behoorlik of die boom wil opstyg. Vermoed dat een van die stamme vrot is.

      Delete
    3. Dis 'n groot jammerte Linky! Dalk is dit 'n goeie plan om die vrot stam af te sny om te verhoed dat dit versprei. Ek hoop die res van jou boom is OK!

      Delete
  19. Hi
    Ek wil graag raad kry: ek wil kiepersols teen my een muur af plant om so bietjie van n privaatheid te skep tussen ons en die bure. Ek soek n spesie wat so 1.5 meter van die grond af blare sal maak.

    Anders, kan ek die boom snoei om te sorg dat die blareheining die regte hoogte bly?

    Groete
    Sumari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haai Sumari, ongelukkig maak Kiepersol glad nie 'n goeie heining vir privaatheid nie. Die boom het glad nie blare op sy stam nie, alle groei vind net op die kroon plaas en ongelukkig kan jy dit nie snoei nie aangesien dit die boom sal doodmaak. Daar is vele ander struike wat jy kan gebruik as 'n heining en die tipe sal afhang van of jy dorings wil hê, hoe hoog jy dit wil hê en hoe dig en ondeurdringbaar jy dit wil hê en of jy inheems soek of nie. Doen gerus navraag by jou naaste kwekery, ek is seker hulle sal met raad vorendag kan kom.

      Baie dankie vir die besoek, waardeer dit!

      Delete
  20. Hi, ons het 'n laeveldse kiepersol wat 'n siekte gekry het maar kan nerens opspoor wat dit is nie. Die blare het sulke harde pienk knoppies gemaak en die knoppies is besig om deur al die blare te versprei, kan jy my dalk meer inligting gee of hoe om dit te behandel asb?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hallo Elzja, baie dankie vir jou navraag maar jy het my nou vas gevra, ek het dit nog nooit gesien nie. Ek het self gesoek om te sien of ek ietsie kry, maar by niks uitgekom nie. Al wat ek kan voorstel is dat jy 'n paar blare pluk en na jou naaste tuinsentrum neem om te sien of hulle nie dalk kan help nie. Baie dankie vir jou besoek, bly om jou hier te sien!

      Delete
  21. gif het op boom geval wat kan ek doen om hom te red

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...